Bagaimana Merawat UTI - Remedi Asli Vs Antibiotik?

Bagaimana Merawat UTI - Remedi Asli Vs Antibiotik?

Adakah anda tertanya-tanya bagaimana untuk merawat UTI? Beribu-ribu orang yang bertanya soalan yang sama minggu ini dan saya fikir ia adalah penting yang anda tahu tentang kedua-dua ubat semula jadi dan antibiotik sebelum anda membuat keputusan itu.

Biasanya, kebanyakan penghidap jangkitan saluran kencing mengambil antibiotik untuk merawat masalah mereka. Malangnya, doktor terus menetapkan antibiotik untuk jangkitan ini walaupun antibiotik tidak sering bekerja.

Statistik menunjukkan bahawa kira-kira 1 dan 4 pengguna antibiotik akan membangunkan semula jangkitan lain dalam tahun depan. Dalam artikel ini, anda akan belajar mengapa ubat semula jadi adalah pilihan yang lebih baik.

Antibiotik tidak bekerja untuk Jangkitan Saluran Kencing

Sejak penemuan antibiotik pertama terdapat kebaikan yang banyak! Walau bagaimanapun, dalam kes jangkitan saluran kencing, antibiotik hanya menjalankan bahaya. Ini kerana jangkitan saluran kencing adalah masalah biasa yang boleh dicegah dan dirawat dengan ubat semula jadi.

Antibiotik bekerja dengan membunuh bakteria dalam saluran kencing. Ini akan menjadi rawatan yang besar tetapi malangnya saluran kencing anda mempunyai kedua-dua 'baik' dan bakteria 'buruk'. Jika bakteria 'baik' dibunuh ini meninggalkan saluran kencing yang tidak seimbang dan terdedah untuk serangan masa depan.

Selain itu, antibiotik juga membuat lembar masa depan E coli bakteria Super dikenakan. Orang yang secara konsisten menggunakan antibiotik untuk merawat UTI mereka sering akan mempunyai sangat tahan E coli bakteria yang tidak dapat dibunuh oleh antibiotik.

Anda mungkin mahu mempertimbangkan ubat semula jadi jika anda seorang pesakit UTI berulang.

Bagaimana Merawat UTI - Pemulihan semula jadi

Terdapat banyak cara yang anda boleh merawat UTI; berikut adalah beberapa untuk anda bermula dengan curahan saluran kencing anda.

1. Minum banyak air untuk mengekalkan pundi kencing dan saluran kencing mansuhkan. Anda perlu minum sekurang-kurangnya 12 gelas air setiap hari.

2. Anda juga perlu makan makanan serat tinggi yang memberikan vitamin badan dan mineral untuk kesihatan keseluruhan yang lebih baik. Berikut adalah senarai besar buah-buahan dan sayur-sayuran untuk dimasukkan ke dalam senarai runcit: epal, pear, anggur, avokado, kacang hijau, brokoli, bawang, lobak merah dan kentang.

3. Anda juga mungkin ingin meningkatkan fungsi buah pinggang dengan menambah jus alfalfa pekat. Meningkatkan fungsi buah pinggang yang membantu badan menyingkirkan toksin dan meningkatkan aliran air kencing. Jika anda termasuk tablet buah kranberi dengan pekat jus alfalfa, anda akan mendapat manfaat pertempuran UTI kedua-duanya.

4. Anda perlu juga secara semula jadi meningkatkan imuniti anda dengan menambah vitamin C dengan zink. Kedua-dua ini akan memberi badan anda sepakan tambahan untuk mengalahkan jangkitan secara semulajadi. Cuba untuk menambah sekurang-kurangnya 2000 mg harian vitamin C (juga dikenali sebagai asid askorbik).

5. Minum jus cranberry tanpa gula dengan kerap untuk melarang bakteria daripada bergantung kepada kencing dan pencernaan anda juga bermanfaat. Semasa jangkitan yang aktif, anda boleh minum 4-6 gelas sehari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar