Meningkatkan Pengambilan Makanan Beralkali

Meningkatkan Pengambilan Makanan Beralkali

Virus Herpes simplex adalah penyakit biasa di kalangan negara maju. Orang Asia mempunyai lebih daya tahan terhadap penyakit ini daripada orang-orang dari Amerika Utara. Orang yang mengalami virus ini perlu untuk menjaga diri mereka dibersihkan supaya mereka mengelakkan penyebaran penyakit ini kepada orang lain.

Statistik mengatakan bahawa hampir 90% daripada penduduk dunia dijangkiti virus ini. Kebanyakannya lepuh kelihatan muncul berhampiran bibir, leher, telinga, kelopak mata, hujung jari, kaki, dan lain-lain Terdapat dua jenis virus ini, jenis 1 dan jenis 2. Jenis 1 virus memberi kesan kepada badan di atas garis pinggang dan jenis 2 virus memberi kesan badan di bawah pinggang.

Ia boleh memberi kesan yang baru dilahirkan tudung bayi, retina, mata, boleh membuat wajah anda palsy (lumpuh). Ia boleh mengganggu sistem saraf otak anda, memakan protein sekali gus mewujudkan ketidakseimbangan dan salah maklumat penghantaran yang membawa kepada Alzheimer, dan lain-lain Jika pesakit AIDS mendapat virus ini, maka ia boleh membawa kepada komplikasi yang sangat serius. Ramai yang tidak memahami tanda-tanda amaran yang diberikan oleh virus ini dengan itu membolehkan virus untuk membentuk lepuh kelihatan.

Makanan beralkali boleh melindungi anda daripada pelbagai penyakit dan boleh meningkatkan tindak balas imun badan. Terdapat banyak sebab untuk serangan virus seperti sistem imun yang lemah, gaya hidup yang tidak sihat, lebih rendah tahap oksigen di dalam badan, keasidan (pH di bawah 7), dan lain-lain kealkalian badan perlu dikekalkan di mana-mana kos kerana keasidan akan membuat anda badan mudah terdedah kepada penyakit. Diet yang seimbang yang mengandungi makanan berasid dan alkali adalah yang terbaik untuk badan.

Makanan berasid juga berguna untuk mengelakkan beberapa jenis penyakit tetapi apa-apa lebih daripada biasa boleh bermain malapetaka. Buah-buahan dan sayur-sayuran perlu menjadi pilihan ideal anda. Sayur-sayuran dan buah-buahan yang mengandungi vitamin, enzim, mineral, air, serat, penting antioksidan, dan lain-lain boleh dimakan.

Anda mungkin tidak dapat untuk mendapatkan semua keperluan diet penting dalam satu hari tetapi anda boleh merancang kursus diet dengan pakar pemakanan yang boleh membantu anda merangka pelan diet. Makanan beralkali perlu 75% daripada makanan anda dan juga jangan lupa untuk memasukkan buah-buahan penting yang dapat memulihkan tenaga anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar