Gejala Asid Reflux - Apa yang perlu Lihatlah Out Untuk

Gejala Asid Reflux - Apa yang perlu Lihatlah Out Untuk

Adakah anda mempunyai masa yang sukar untuk menelan? Adakah anda juga berasa sensasi berduri dan panas jauh ke tekak anda? Adakah anda merasa sakit kerana jika makanan yang anda hanya makan mahu mendaki kembali dan memaksa dirinya untuk keluar? Kemudian, anda mesti mengalami Asid Reflux.

Perkara-perkara yang tepat berkaitan dengan gejala Asid Reflux, atau Penyakit Gastroesophageal Reflux (GERD) dari segi perubatan. Apa yang berlaku di sini adalah bahawa perkara itu cecair di dalam perut anda naik dan merosakkan lapisan esofagus anda kerana keasidan yang tinggi. Ini adalah disebabkan oleh rosak atau kelonggaran sukarela sfinkter esophageal yang lebih rendah (LES), yang kemudian membolehkan itu berkata peningkatan kandungan perut anda. Makanan tertentu yang kaya dengan kafein dan dipenuhi dengan lemak dikatakan mencetuskan kelainan ini kerana mereka mendorong melonggarkan daripada LES, manakala makanan pedas dan berasid seperti sos panas dan air limau menambah paras asid yang tinggi perut.

Sesetengah orang mungkin percaya bahawa orang dewasa sahaja boleh mengalami aturan ini dalam sistem pencernaan, tetapi yang benar adalah bahawa kanak-kanak dan juga bayi boleh terdedah kepada penyakit ini. Berikut adalah beberapa tanda-tanda yang paling jelas Asid Reflux yang anda perlu perhatikan dalam anda dan anak-anak anda:

* Heartburn dicirikan oleh perasaan membakar dalam esofagus, dan ini biasanya dikaitkan dengan memuntahkan asid dari perut. Kesakitan yang ia menghasilkan sering memberi tumpuan kepada dada, tetapi ia boleh merebak dan menjejaskan rahang dan leher, terutama tekak. Ini juga boleh menyebabkan batuk dan lain-lain jenis sakit yang menyimpang di kawasan itu. Jadi, masa depan yang anda rasa seperti tekak anda gatal, ia mungkin tidak hanya menjadi kes sakit tekak.

* Pada kanak-kanak, gejala-gejala yang paling biasa Asid Reflux adalah air liur yang melampau, muntah berulang, batuk, terpaksa meludah keluar, dan masalah lain yang melibatkan sistem pernafasan. Beberapa tanda-tanda biasa yang lain termasuk nafas berbau, sendawa kerap dan rintangan, dan hidung meleleh air liur berlebihan. Mereka juga boleh menolak untuk makan makanan kerana mereka rasa sakit di leher mereka atau mereka mempunyai masa yang sukar untuk menelan apa yang anda memberi mereka makan. Kanak-kanak, terutama bayi, apabila ditetapkan rata, sering menangis apabila mereka merasakan sesuatu yang menyakitkan tetapi tidak dapat menjelaskan apa yang ada, jadi ibu bapa dinasihatkan supaya lebih peka mengenai perkara ini.

Gejala-gejala ini biasanya mudah untuk membezakan kerana ciri-ciri mereka, tetapi kadang-kadang, kita mendapati ianya sukar untuk meletakkan diri kebanggaan kami untuk memberitahu orang lain bahawa ada sesuatu yang salah dengan kita dan kita memerlukan bantuan. Sikap ini perlu diubah untuk kebaikan kerana GERD bukan kelainan mudah yang boleh dirawat dengan langkah-langkah mudah. Respon yang segera sentiasa diperlukan dalam insiden tersebut. Dan kini bahawa maklumat mengenai gejala Asid Reflux mudah diakses, ia kini menjadi tanggungjawab kami untuk melindungi diri kita dan orang yang kita mengambil berat tentang penyakit berleluasa ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar