Mitos kiropraktik

Mitos kiropraktik

Walaupun anda tidak pernah menjejakkan kaki ke pejabat kiropraktik, kemungkinan adalah bahawa anda tahu seseorang yang mempunyai. Ramai orang, mungkin termasuk diri anda, ingin tahu tentang mengikuti rawatan kiropraktik, tetapi anda perlu keraguan anda. Jika ya, menyertai kelab. Untuk baik atau buruk, ada banyak stereotaip terapung di sekeliling mengenai apa yang berlaku di dalam pejabat kiropraktik. Jangan salah, pendekatan kiropraktik kepada kesihatan adalah berbeza daripada penjagaan yang anda terima di lain pejabat penjagaan kesihatan. Walau bagaimanapun, ia perbezaan penting ini yang menetapkan ahli tulang selain daripada orang lain dalam bidang penjagaan kesihatan dan telah membolehkan kami untuk membantu berjuta-juta untuk mengubah cara mereka melihat kesihatan mereka. Mari kita lihat pada mitos lebih popular dan lihat jika kita tidak boleh meletakkan beberapa daripada mereka untuk berehat.

Mitos # 1: "Chiropractors doktor hanya kembali."

Fakta: Semasa ahli tulang melakukan menumpukan banyak perhatian pada tulang belakang anda, apa yang kita benar-benar menangani (dan akhirnya memberi kesan) adalah keseluruhan sistem saraf anda. Di antara setiap tulang belakang dalam badan anda, terdapat sepasang saraf tunjang bercabang keluar daripada tulang belakang anda yang bergerak ke dalam badan anda untuk membekalkan sel-sel, tisu-tisu dan organ-organ dengan isyarat maklumat dari otak anda. Maklumat yang menyediakan maklum balas daripada badan kemudian bergerak kembali ke otak anda melalui ini saraf yang sama. Walaupun perubahan yang sedikit dalam jajaran atau gerakan vertebra bersebelahan boleh menjejaskan isyarat bergerak melalui saraf ini. Gangguan ini dikenali sebagai subluxation vertebra, dan jika dibiarkan tidak diperbetulkan mereka akhirnya boleh mengubah fungsi badan. Apabila fungsi saraf diubah, adakah anda fikir ia membawa anda lebih dekat kepada kesihatan atau lebih dekat dengan penyakit?

Mitos # 2: "Chiropractic tidak saintifik."

Fakta: Chiropractic adalah berasaskan sains. Kaedah saintifik melibatkan pengiktirafan masalah, pengumpulan data melalui pemerhatian dan percubaan, kemudian menguji hipotesis yang terhasil secara sah. Hakikat bahawa doktor kiropraktik tidak sentiasa berjalan dalam kot makmal dan tidak menggunakan dadah atau pembedahan tidak bermakna mereka tidak saintifik atau tidak "sebenar" doktor. Terdapat pelbagai kajian yang menyokong pendekatan kiropraktik untuk mengurangkan gangguan pada saraf melalui tulang belakang, meningkatkan keupayaan otak dan sistem saraf untuk mengawal fungsi badan. Penyelidikan telah banyak diterbitkan mendokumenkan manfaat kiropraktik pada asma, sakit perut, fungsi imun, masa pemulihan kecederaan, masalah haid, prestasi sukan dan pasti ... sakit belakang. Kertas penyelidikan semasa dari dalam bidang neurosains dan fisiologi juga telah disahkan dakwaan bahawa ahli tulang telah membuat selama lebih satu abad.

Mitos # 3: "Saya tidak berada dalam kesakitan jadi saya tidak perlu untuk melihat chiropractor a."

Fakta: Daripada berjuta-isyarat saraf yang mencapai otak anda setiap saat, anda sedar sedar sebahagian kecil daripada mereka yang paling kecil sekali. Selalunya orang menunggu gejala timbul sehingga sebelum mereka membuat pilihan mengenai kesihatan mereka. Masalahnya ialah bahawa jika anda menunggu sehingga anda rasa gejala, terdapat telah mendasari, perubahan minda bawah sedar berlaku lama sebelum itu. Sakit biasanya perkara terakhir yang hadir semasa proses patologi, jadi jangan tunggu sehingga anda berada dalam kesakitan telah tulang belakang anda dinilai.

Mitos # 4: "Sebaik sahaja anda pergi, mereka membuat anda pergi untuk sepanjang hidup anda."

Fakta: Pertama sekali, anda tidak perlu mempunyai untuk berbuat apa-apa dalam kehidupan yang anda tidak mahu lakukan. Sebahagian besar pesakit kiropraktik merasakan rasa yang menyenangkan lega, tenaga dan kesejahteraan setelah mendapat diselaraskan. Sesetengah pesakit hanya memilih untuk melihat kita apabila masalah timbul, manakala yang lain membuat keputusan untuk menjadi proaktif dengan kesihatan mereka dan terus penjagaan secara teratur. Apabila orang mengalami perasaan yang mereka dapat selepas pelarasan, mereka memahami apa yang "normal" sepatutnya berasa seperti dan menyedari apabila mereka perlu membayar untuk lawatan lain. Sama seperti perjalanan tetap ke doktor gigi yang direka untuk menghalang pereputan gigi, pemeriksaan tulang belakang tetap menjaga tulang belakang anda sejajar dengan betul. Berapa lama anda membuat keputusan untuk mendapat manfaat daripada rawatan kiropraktik perlu sehingga kepada anda, bukan doktor anda.

Jika mana-mana mitos anda telah mendengar mengenai kiropraktik benar, profesion ini akan menghilang masa yang lama, lama dahulu. Walau bagaimanapun, kiropraktik telah berdiri ujian masa bukan sahaja untuk terus hidup, tetapi ia kini berkembang maju lebih berbanding sebelum ini. Orang ramai mula mencari yang selamat, pendekatan semula jadi untuk kesihatan yang lebih baik dan kesihatan yang tidak segera mengambil jalan keluar dengan ubat atau pembedahan, kiropraktik menjadi lebih dan lebih menarik. Jika mana-mana ini merayu kepada anda, sila dapatkan daripada doktor bertauliah kiropraktik di kawasan kejiranan anda hari ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar