Kenapa Kita Menderita Dari luka terbuka Sejuk?

Kenapa Kita Menderita Dari luka terbuka Sejuk?

A sakit sejuk juga dikenali sebagai lepuh demam, nama teknikalnya adalah virus herpes simplex. Tujuh puluh peratus daripada penduduk di Australia dipengaruhi oleh virus herpes simplex. Ia adalah virus berjangkit dan merebak dari seorang ke seorang yang lain dengan cepat. Virus ini merebak melalui air liur, sentuhan fizikal, peralatan, pakaian dan kapas digunakan di kawasan yang terjejas, kulit mati dikupas, dan lain-lain rawatan sementara disediakan untuk virus ini tetapi tidak ada ubat kekal lagi. Penyelidikan untuk menyembuhkan tetap sedang dijalankan di Amerika Syarikat.

Satu auns pencegahan bernilai satu paun untuk sembuh dan pepatah yang terkenal ini terpakai di sini juga. Orang yang terjejas dengan virus ini boleh mendapatkan kelegaan sementara dengan menggunakan pelbagai tablet dan salap. Ia adalah penting untuk memastikan virus ini tidak aktif dengan mengikuti diet yang ketat dan senaman. Virus ini memberi kesan kepada tempat yang sama secara berterusan dalam jangka masa yang singkat jika ia tidak disimpan aktif.

Kami manusia dijangkiti penyakit ini dari seorang ke seorang. Kami mengalami luka sejuk kerana ketidakmampuan kami untuk kekal sihat. Kudis sejuk adalah anaerobik, bermakna mereka tidak memerlukan oksigen untuk hidup. Jika badan kita mempunyai tahap normal oksigen maka virus ini akan jatuh tidak aktif kerana kelemahan dalam mendapat diaktifkan. Virus-virus perlu untuk mencetuskan supaya mereka aktif boleh memberi kesan kepada bahagian-bahagian sensitif tubuh manusia seperti lubang hidung, muka, kelopak mata, dan lain-lain peringkat Kekurangan oksigen menyediakan tempat pembiakan virus herpes simplex. Virus yang lain juga mendapat dicetuskan dan menjadi aktif jika kandungan oksigen dalam badan anda adalah di bawah normal.

Satu lagi sebab penting mengapa virus ini hidup di dalam badan anda adalah keasidan. Virus-virus ini berkembang maju dalam iklim berasid dan bukan iklim alkali. Badan anda beralkali apabila anda boleh mengekalkan tahap pH badan anda pada 7.0. Tubuh manusia kekal stabil pada paras pH 7.0. Apa-apa sahaja di bawah 7.0 akan mencetuskan virus herpes simplex dan anda akan mempunyai lepuh kelihatan. Tubuh manusia terdedah kepada penyakit apabila kandungan alkali di dalam badan anda jatuh ke bawah 7.0, ia kehilangan keupayaan untuk melawan virus berbahaya dan penyakit yang menyebabkan bakteria. Bakteria dan penyakit melawan sel-sel tubuh manusia tidak boleh hidup pada tahap pH di bawah 7.0.

Jadi, selepas membaca bagaimana menyakitkan kudis sejuk boleh, satu ons pencegahan adalah pasti cara untuk pergi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar