Rawatan Herba Untuk fibroid - Mengecutkan fibroid Sememangnya

Rawatan Herba Untuk fibroid - Mengecutkan fibroid Sememangnya

Rawatan herba untuk fibroid telah digunakan oleh pengamal alternatif untuk bertahun-tahun dan ramai yang percaya bahawa jika digunakan dengan betul, ia boleh membantu untuk mengecilkan fibroid secara semula jadi. Walau bagaimanapun, apabila digunakan secara berasingan, ia tidak mungkin akan memberi kesan yang berfaedah.

Punca-punca fibroid dianggap sebagai pelbagai dan disebabkan terutamanya oleh gaya hidup. Mereka bukan suatu keadaan yang boleh "terperangkap" tetapi selalunya terjadi disebabkan oleh interaksi halus beberapa faktor yang berada di dalam badan wanita. Atas sebab ini, untuk mengecutkan fibroid secara semula jadi adalah penting untuk menangani isu ini dari pelbagai sudut dan ia telah menunjukkan bahawa rawatan herba untuk fibroid boleh, jika digunakan dengan betul, menyumbang kepada kejayaan pelan rawatan keseluruhan.

Salah satu punca utama fibroid adalah lebihan estrogen dan ia telah menunjukkan bahawa ini adalah satu faktor dalam hampir semua kes fibroid. Punca yang paling biasa estrogen yang berlebihan berat badan berlebihan. Ini kerana estrogen adalah kedua-duanya disimpan di dalam dan dihasilkan oleh sel-sel lemak dan ini, ditambah pula dengan lain-lain faktor yang mungkin boleh mencetuskan pertumbuhan fibroid. Mujurlah, mengawal berat badan boleh memainkan peranan yang besar dalam mengurangkan jumlah estrogen di dalam badan dan ramai wanita yang mempunyai fibroid yang kemudiannya menurunkan berat badan sering mendapati bahawa fibroid mereka berhenti membesar dan boleh, dalam beberapa kes, mengecut secara semulajadi tanpa campur tangan lagi.

Pendedahan kepada toksin alam sekitar dan bahan cemar tertentu boleh membantu pertumbuhan fibroid bahan api dan sisa daripada ini boleh kekal di dalam hati selama bertahun-tahun, menjadi bahan api pertumbuhan fibroid. Walau bagaimanapun, ini adalah salah satu kawasan di mana rawatan herba untuk fibroid benar-benar boleh membantu.

Herba yang dikenali untuk membantu mengeluarkan sebatian berbahaya dari hati yang seterusnya boleh membantu mengecutkan fibroid termasuk Milk Thistle, Akar Dandelion dan Ekstrak Artichoke.

Herba lain juga boleh membantu dengan membantu mengawal gejala-gejala yang tidak menyenangkan fibroid dan ini termasuk Yam, Nettles, Halia, Willow dan Kayu Manis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar